Poštovani i cijenjeni miriteljice i miritelji!
Osjećam potrebu i odgovornost informirati vas o svojim razmišljanjima i idejama kao i akcijama koje provodimo, više ili manje uspješno, u Splitu.
Aktivnosti koje su se organizirale i provodile i koje se planiraju:
- Već osmu godinu, u 5 do 7 srednjih škola, u dogovoru sa ravnateljima, provodimo prezentaciju, svim maturantima, teme: „Mirenje kao kultura komuniciranja u rješavanju sporova“ , koju je, do sada, čulo preko 4.500 maturanata;
- Na Pravnom fakultetu u Splitu je, u protekle dvije godine, kroz kolegij Ustavno prvo, predstavljeno mirenje: „Značaj i uloga medijacije u razvoju demokratskog društva“
- Na Bogoslovnom fakultetu je bila tema: „Medijacija kao model rješavanja sporova u zajednici“.
- Zajedno sa Policijskom upravom Splitsko-dalmanciju krim9naliteta Grada Splitatinske županije, održane su radionice na temu: „Policajac u zajednici i susret sa mirenjem“. Ove godine se pokreće Projekt: „Policajac medijator – nova snaga u zajednici“. Taj Projekt će se povezati sa djelovanjem Vijeća za prevenciju kriminaliteta Grada Splita.
- Početkom godine je pokrenuta suradnja, sa udrugom „Dalmatinski potrošač“, na zajedničkom Programu: „Mirenje i medijacija u zaštiti potrošača“, a na poticaj iz Brisela, kojim se naša Vlada obvezuje regulirati obvezno mirenje, u potrošačkim sporovima, do iznosa 5.000 eura, gdje je organizirana informativna radionica o mogućnostima mirenja u sporovima potrošača; ideja se razvija prema HEP-u, teleoperaterima, Gradskoj upravi i drugima.
- Postignut je dogovor sa Vijećima, u nekoliko kotareva, o zajedničkim akcijama informiranja i animiranja građana za mirno rješavanje sporova u zajednici (sa susjedima, u obiteljima, sa Gradskom upravom, na radnom mjestu…).
Realizirajući navedene programe, sazrela je ideja: Zašto se sve ovo ne bi proširilo i razvijalo u cjelokupnoj zajednici, kotaru, gradskim četvrtima kako bi se, u ove akcije, uključio što veći broj građana?
Ona se temelji na činjenicama:
- medijatori i miritelji su visoko obrazovane osobe ili su na tom putu i osposobljeni pomagati ljudima u rješavanju njihovih životnih i poslovnih problema;
- upoznali su i osvijestili metode i tehnike koje pomažu u kvalitetnom pozitivnom komuniciranju u rješavanju nesporazuma i sporova;
- ono što su neposredno doživjeli i osjetili su blagodeti mirnog i uspješnog razgovaranja i postizanja dogovora;
- ovime, oni postaju društveno odgovorni i pozvani da svoje znanje i iskustvo ne čuvaju kao osobno blago, već da se uključe, kako bi pomagali u interesu i na dobrobit pojedinaca, obitelji i grupa – ukupne zajednice.
Naše društvo, naša zajednica je u krizi (društvenoj, ekonomskoj, kulturnoj, moralnoj, identiteta, komuniciranja) unutar sebe. Takvo je i naše okruženje.
Kriza društva se najprije i najviše odražava na slobode i prava građana. Ugroženi su interesi, potrebe, vrijednosti ukupne zajednice – opstojnost, fizičko i psihomentalno zdravlje građana – pojedinaca i obitelji.
Svjesni i znajući da ovakvo stanje krize u našem društvu ali i u okruženju, nije i ne može biti slučajnost, nespretnost, ne znanje, medijatori se organiziraju i ujedinjuju da bi, zajedničkim snagama te svojim znanjem, vještinama i sposobnostima, pomogli građanima i društvenoj zajednici u razumijevanju i rješavanju tih pitanja.
Da bi to postigli, medijatori se organiziraju, osposobljavaju i aktiviraju kako bi informirali, osposobljavali, organizirali i potakli građane da aktiviraju vlastite kapacitete za obranu i zaštitu interesa, potreba i opstojnosti svoje ukupne zajednice.
U svom djelovanju u zajednici, medijatorima je ključan i jedini motiv, ideja, pokretač, temelj djelovanja: interesi, potrebe i opstojnost građana u zajednici. To je jedini model prepoznavanja motiviranja i aktivnosti medijatora.
Medijatori se prepoznaju po njihovim djelima. Djela će govoriti o njima!
Mi, u Splitu pokrećemo široke aktivnosti osposobljavanja i uključivanja medijatora u život zajednice, jer to je i naša zajednica!
Otvoreni smo i spremni za svaki oblik suradnje!
U Splitu, 26.09.2016.g.